CMMI röviden

Kategória: CMMI — SQI Kft.

A CMMI® megosztott anyagaiban leírt (vagyis minden esetben alkalmazandó) folyamatok a következők (az angol rövidítések betűrendjében):

  • CAR – Causal Analysis and Resolution, Oksági elemzés és megoldás,
  • CM – Configuration Management, Konfigurációmenedzsment,
  • DAR – Decision Analysis and Resulution, Döntéselemzés és közzététel,
  • IPM – Integrated Project Management, Integrált projektmenedzsment,
  • MA – measurement and Analysis, Mérés és elemzés,
  • OID – Organizational Innovation and Deployment, Szervezeti szintű innováció és közzététel,
  • OPD – Organizational Process Definition, Szervezeti szintű folyamatok meghatározása,
  • OPF – Organizational Process Focus, Szervezeti szintű folyamatszemlélet,
  • OPP – Organizational Process Performance, Szervezeti szintű folyamat teljesítmény,
  • OT – Organizational Training, Szervezeti szintű képzés,
  • PMC – Project Monitoring and Control, Projektkövetés és –vezérlés,
  • PP – Project Planning, Projekttervezés,
  • PPQA – Product and Process Quality Assurance, Termék és folyamat minőségbiztosítás,
  • QPM – Quantitative Project Management, Mennyiségi projektmenedzsment,
  • REQM – Requirements Management, Követelménymenedzsment,
  • RSKM – Risk Management, Kockázatmenedzsment.

A fejlesztéshez kapcsolódó (tehát a fejlesztési konstellációban leírt) folyamatok a következők (szintén az angol rövidítés betűrendjében):

  • PI – Product Integration, Termék integráció,
  • RD – Requirements Development, Követelményfejlesztés,
  • SAM – Supplier Agreement Management, Beszállítói megállapodás menedzsment,
  • TS – Technical Solution, Műszaki megoldás,
  • VAL – Validation, Validáció,
  • VER – Verification, Verifikáció.

A folyamatokat, valamint ezek folytonos nézetben alkalmazott csoportjait és a lépcsős nézetben alkalmazott, hozzájuk rendelt érettségi szintet a következő táblázat tartalmazza:

Folyamatcsoport

Folyamat

Röv.

ML

CL1

CL2

CL3

CL4

CL5

Fejlesztés Követelménymenedzsment REQM

2

2-es szint célprofilja

 

Support Mérés és elemzés MA

2

Projekt menedzsment Projektkövetés és vezérlés PMC

2

Projekt menedzsment Projekt tervezés PP

2

Support Folyamat és termék minőségbiztosítás PPQA

2

Projekt menedzsment Beszállítói megállapodás menedzsment SAM

2

Support Konfigurációmenedzsment CM

2

Support Döntéselemzés és közzététel DAR

3

3-as szint célprofilja

Fejlesztés Termék integráció PI

3

Fejlesztés Követelményfejlesztés RD

3

Fejlesztés Műszaki megoldás TS

3

Fejlesztés Validáció VAL

3

Fejlesztés Verifikáció VER

3

Folyamat menedzsment Szervezeti szintű folyamatok meghatározása + IPPD OPD + IPPD

3

Folyamat menedzsment Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF

3

Projekt menedzsment Integrált projektmenedzsment + IPPD IPM + IPPD

3

Projekt menedzsment Kockázatmenedzsment RSKM

3

Folyamat menedzsment Szervezeti szintű képzés OT

3

Folyamat menedzsment Szervezeti szintű folyamat teljesítmény OPP

4

4-es szint célprofilja

Projekt menedzsment Mennyiségi projekt menedzsment QPM

4

Folyamat menedzsment Szervezeti szintű innováció és annak bevezetése OID

5

5-ös szint célprofilja

Support Oksági elemzés és megoldás CAR

5

1. Táblázat A szervezet érettsége és a folyamatok képessége közötti kapcsolat a CMMI® v1.2-DEV modellben

Nincsenek megjegyzések »

Nincsenek még megjegyzések.

RSS hírcsatorna a bejegyzéshez kapcsolódó véleményekről. TrackBack URI

Mondd el a véleményedet!

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Click to hear an audio file of the anti-spam word